Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(12)
Forma i typ
Książki
(10)
Fotografie
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Dostępność
dostępne
(14)
tylko na miejscu
(7)
Placówka
Kielce - Wypożyczalnia
(2)
Kielce - Czytelnia
(5)
Kielce - Multimedialny
(2)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
(2)
Jędrzejów - wypożyczalnia
(1)
Jędrzejów - użytek wewnętrzny
(1)
Opatów - wypożyczalnia
(1)
Ostrowiec - czytelnia
(1)
Pińczów - wypożyczalnia
(1)
Pińczów - czytelnia
(1)
Sandomierz - wypożyczalnia
(1)
Starachowice - wypożyczalnia
(2)
Staszów - wypożyczalnia
(1)
Autor
Lewicka Ewa
(2)
Boksa Ewa
(1)
Boski Paweł
(1)
Daniłowska Grażyna
(1)
Gajewska Gabriela
(1)
Gustowicz Jadwiga
(1)
Jas Małgorzata
(1)
Kaczkowski Adam
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Knajder-Sowa Anna
(1)
Kowalik Danuta
(1)
Krzeszewski Zenon
(1)
Machulska Halina
(1)
Mackiewicz Jadwiga
(1)
Maszczyńska-Góra Grażyna
(1)
Miklaszewski Lech
(1)
Myszkowski Franciszek
(1)
Pełzowska Elżbieta
(1)
Pruszkowska Alicja
(1)
Sieradzan Zofia
(1)
Sokołowski Marian
(1)
Szyperko Mariusz
(1)
Tatarowicz Jan
(1)
Uhma Janusz
(1)
Zbróg Piotr
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(5)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(9)
nieznany (pol)
(3)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Fotografia polska
(2)
Temat
Język polski
(8)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Astronomia
(1)
Chemia
(1)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(1)
Drama (pedagog.)
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Elektrotechnika
(1)
Filozofia
(1)
Fizyka
(1)
Geologia
(1)
Historia
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kompozytorzy polscy
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Matematyka
(1)
Muzycy polscy
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Pianiści polscy
(1)
Poezja
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Uczeń niepełnosprawny
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Temat: dzieło
Język Polski w Szkole dla klas 4-6 (czasop.)
(1)
Temat: czas
1801-1900
(2)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Francja
(1)
Polska
(1)
Żelazowa Wola (woj. mazowieckie, pow. sochaczewski, gm. Sochaczew ; okolice)
(1)
Gatunek
Bibliografia
(2)
Fotografia
(1)
Muzyka polska
(1)
Muzyka poważna
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
12 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9446 B/P/czyt.Progr. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 9 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 224160, 223243, 224060 (3 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 223667/czyt.Met.Jez.Pol. (1 egz.)
Opatów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23009 (1 egz.)
Ostrowiec - czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46031 (1 egz.)
Pińczów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30898, 23631 (2 egz.)
Pińczów - czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 23632 (1 egz.)
Sandomierz - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38631 (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35022, 34964 (2 egz.)
Staszów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21334 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 711 b (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9875 B/P/czyt. Progr. (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9123 B/P/czyt.37 Prog (1 egz.)
Busko Zdrój - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 478 b (1 egz.)
Jędrzejów - użytek wewnętrzny
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 746 bp (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Jędrzejów - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1205 bp (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 233986 (1 egz.)
Kielce - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 233536/czyt.Met.Jęz.Pol. (1 egz.)
Starachowice - wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36393 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wczoraj i dziś nauki polskiej. [Zdjęcia]. - Warszawa : Centralna Agencja Fotograficzna, [1975]. - Teczka : 20 fotografii czarno-białych ; 25x31 cm
20 fotografii czarno-białych
Zawiera: Informacje odnoszące się do osób, wydarzeń historycznych przedstwionych na fotografiach, 1. Wygląd jednego z pierwszych gmachów uniwersyteckich-"Collegium Maius" ufundowanego przez Władysława Jagiełłę, Fragment dziedzińca "Collegium Maius", Stanisław ze Skalbmierza-pierwszy rektor Uniwersytetu Krakowskiego (płaskorzeźba Piusa Welońskiego), 2. Globus nieba Marcina Bylicy z r. 1480, Torquetum-przyrząd astronomiczny podarowany przez Marcina Bylicę Uniwersytetowi w r. 1487, 3. Mikołaj Kopernik, Pierwsze wydania dzieł Mikołaja Kopernika, Fragment auli w " Collegium Maius" Uniwesytetu Jagiellońskiego, 4. Mikołaj Sędziwój i jego szkice narysowane przez Jana Matejkę oraz moździerze alchemika, 6. Jan Brożek- profesor Akademii Krakowskiej, wybitny polski matematyk i pisarz XVII w., Strona tytułowa pierwszej w języku polskim pracy o hutnictwie żelaza-"Officina ferraria" Walentego Roździeńskiego, Górnik przy pracy (z dzieła W. Roździeńskiego "Officina ferraria", 6. Jan Heweliusz przy teleskopie, 7. Jan Śniadecki, Hugo Kołłątaj, 8. Stanisław Staszic, Abraham Stern, początek "Rozprawy o machinie arytmetycznej" Abrahama Sterna, 9. Feliks Pancer i Stanisław Kierbedź- twórcy wiaduktów i mostów o oryginalnych konstrukcjach, Strona tytułowa dzieła " O machinach parowych"-późniejszego generała i bohatera narodowego Polski i Węgier-Józefa Bema, 10. Profesorowie Karol Olszewski i Zygmunt Wróblewski, Aparat do skraplania gazów konstrukcji K. Olszewskiego, 11. Maria i Piotr Curie w pierwszych miesiącach po ślubie, Maria Skłodowska-Curie z córkami Ewą i Ireną, Maria Skłodowska- Curie w pracowni, 12. Maria Skłodowska- Curie z córką Ireną w laboratorium, Irena Joliot-Curie wraz z mężem Fryderykiem przy pracy, 13. Skonstruowanie w Instytucie Elektrotechniki w Warszawie betatronu-urządzenia służącego do badań naukowych w dziedzinie fizyki jądra, 14. Skonstruowanie protez tętniczych i "sztucznego serca", 15. Osiągnięcia polskich naukowców w dziedzinie chemii i fizyki, 16. "Polska Szkoła Matematyczna"- wybitni polscy matematycy , profesorowie o światowej sławie : Hugo Steinhaus i Wacław Sierpiński, Profesor Leopold Infeld- światowy autorytet w dziedzinie problemów teoretycznych fizyki, 17. Skonstruowanie po raz pierwszy w Polsce Elektronowych maszyn cyfrowych, 18. Fragment odkrytych przez polskich archeologów budowli w Faras, 19. Polska Akademia Nauk, wybitni polscy uczeni profesorowie : Tadeusz Kotarbiński, Janusz Groszkowski, Dionizy Smoleński, 20. Profesorowie i studenci,
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF 19 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Opis opracowany na podstawie katalogu kartkowego
Zawiera: Komplet 24 ilustracji jest przeznaczony jako pomoc do nauki języka polskiego w kl. V-VII szkoły podstawowej. 1. Krajobraz zimowy z okolic Żelazowej Woli, 2. Dworek w Żelazowej Woli, 3. Pierwsza wzmianka o Fryderyku Chopinie w prasie polskiej, 4. Chopin grający w gronie kolegów, 5. Widok Krakowskiego Przedmieścia ku ul. Nowy Świat w Warszawie, 6. Portret Józefa Elsnera, profesora Fryderyka Chopina, 7. Pokój w mieszkaniu Chopinów na Krakowskim Przedmieściu, 8. "Kurier Szafarski" z dnia 16 VIII 1824 r., 9. Chopin u Radziwiłłów, 10. Portret Chopina-rysunek Elizy Radziwiłłówny, 11. Wiadomość o wyjeździe Chopina z Warszawy, 12. Fryderyk Chopin w otoczeniu sławnych pianistów, 13. Portret Chopina-rysunek George Sand, 14. Portret Chopina-pędzla Delacroix, 15. Fotografia Fryderyka Chopina, 16. Nekrolog Fryderyka Chopina, 17. Odlew ręki Chopina, 18. Grób Chopina na cmentarzu Pere-Lachaise, 19. Tablica ku czci Chopina w Kościele Św. Krzyża w Warszawie, 20. Pomnik Chopina w Warszawie, 21. Jedna z sal w Gmachu Towarzystwa im. Fryderyka Chopina, 22. Wnętrze Dworku w Żelazowej Woli, 23. Sala Filharmonii Narodowej podczas VII Międzynarodowego Konkursu im. Fryderyka Chopina, 24. Festiwal Chopinowski w Dusznikach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Kielce - Multimedialny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF 71 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 613-640.
Zawiera: Wprowadzenie; Świat międzykulturowy i psychologia międzykulturowa; Psychologia społeczna pozornie akulturowa, czyli amerykańska i jej ewolucja w kierunku uwzględniania innych kultur; O tej książce i sobie samym oczami autora.
Zawiera: Rozdział 1. Paradygmaty psychologii i suwerenność psychologii kulturowej; Trzy paradygmaty psychologii; W poszukiwaniu specyfiki dyscypliny: człowiek istota społeczna czy kulturowa; Cztery podejścia do rozumienia pojęcia kultura dla psychologii międzykulturowej; Memetyka i czy zwierzęta posiadają kulturę?; Podejście materialistyczne. Szkoła funkcjonalistyczna w antropologii i model eko-kulturowy w psychologii; Kultura jako ujarzmienie Natury oraz symboliczna projekcja ludzkiej psyche. Freud i Jung; Kultura jako usensownianie ludzkiej egzystencji. Podejście semiotyczne i aksjologiczne; Rodzina nauk z pogranicza psyche i kultury; Psychologia międzykulturowa typu "cross"; Psychologia kulturowa i indygeniczna; Psychologia międzykulturowa (inter; PIK); Orientacja teoretyczna "Kulturowych ram zachowań społecznych"; Skrypty i wymiary kultury. Podstawowe pojęcia wraz z ich ilustracjami; Kulturowe skrypty zachowań i eksperyment kulturowy; Psychologiczne wymiary kultury (PWK) i zagadnienia metodologiczne.
Zawiera: Rozdział 2. Ekokulturowy model uwarunkowań psychiki; Model ekokulturowy Johna Berry'ego; Adaptacja biologiczna i transmisja genetyczna: tolerancja na laktozę; Ekologiczne uwarunkowania percepcji: złudzeń optycznych i trójwymiarowego widzenia; Kontekst ekokulturowy a poznawcza i społeczna zależność - niezależność; program badawczy Johna Berry'ego; Model ekokulturowy w badaniach Pierre'a Dasena nad piagetowskimi stadiami rozwoju intelektualnego; System ekokulturowy a orientacja przestrzenna: podejście indygeniczne; Klimat a kultura honoru i agresja; Warunki ekologiczne kultury honoru i jej psychologiczne konsekwencje; Wpływ klimatu (temperatury) na zachowania agresywne, prospołeczne i tempo życia; Inne dziedziny wpływu klimatu na życie społeczne: autorytaryzm, tempo życia i zachowania prospołeczne; Model ekokulturowy dziś i w przyszłości. Wzajemny determinizm klimatu i życia społecznego.
Zawiera: Rozdział 3. Psychologiczne wymiary kultur. Badania Hofstede; Psychologiczne wymiary kultury według Hofstede; Wielka Piątka Hofstede; Dystans władzy; Indywidualizm - kolektywizm; Męskość - kobiecość; Unikanie niepewności; Orientacja czasowa odległa; Kultura a religia. Protestanckie zakorzenienie wymiarów kultury; Kultura a osobowość. Zależności między dwoma Wielkimi Piątkami; Model Wielkiej Piątki w międzykulturowych badaniach osobowości; Analizy korelacyjne między obu Wielkimi Piątkami; Konsekwencje kultury - podsumowanie i ocena "Culture's consequences".
Zawiera: Rozdział 4. Dziesięć wymiarów projektu GLOBE I siedem według Trompenaarsa. Korekta Hofstede; Świat rozpostarty na dziewięciu wymiarach projektu GLOBE; Pierwsza triada GLOBE: wymiary zadaniowe jakości wykonania, orientacji przyszłościowej i unikania niepewności; Druga triada GLOBE: Dystans władzy oraz kolektywizm rodzinny i instytucjonalny; Trzecia triada GLOBE: równość płci, asertywność i orientacja humanistyczna; Granice kulturowe na Odrze, Bugu i Morzu Bałtyckim. Polska a Niemcy, Rosja i Szwecja - do których sąsiadów nam bliżej? Kulturowe unikanie niepewności a jednostkowy poziom aspiracji; wartości osobiste, praktyki kultury własnej oraz kraju przebywania: wymiary GLOBE w kontekście interakcji międzykulturowej; Od Parsonsa do Trompenaarsa: Kolejny makro-psychologiczny projekt badawczy nad wymiarami kultury w obszarze biznesu międzynarodowego; GLOBE - podsumowanie.
Zawiera: Rozdział 5. Schwartza kulturowa mapa świata oparta na badaniach wartości; Koncepcja wartości, narzędzia pomiarowe i strategie badawcze; Struktura wartości: poziom jednostkowy; Konsekwencje wartości w życiu jednostek; Wartości jako atrybuty kultur i kulturowa mapa świata; Konsekwencje kulturowych wymiarów wartości; Wartości jako kulturowe korelaty zmiennych ekonomiczno-politycznych; Podsumowanie.
Zawiera: Rozdział 6. Konsekwencje kultur indywidualistycznych i kolektywistycznych dla konstrukcji i regulacyjnych funkcji "ja"; Pomiar indywidualizmu - kolektywizm na poziomie jednostkowym. Szkoła Triandisa i jego uczniów; Metanaliza skal IND - KOL; "Ja" w języku i w kulturze. Zaimek osobowy "ja" oraz spontaniczne właściwości psychologiczne "ja"; Czy mechanizm podnoszenia poczucia własnej wartości jest uniwersalną właściwością wszystkich ludzi?; Struktura "ja" współzależnego i niezależnego oraz konsekwencje regulacyjne; Kulturowa teoria Markus-Kitayamy; Jak Amerykanie i Japończycy opisują własne "ja" oraz jakie emocje żywią dla siebie i swych dokonań; Zachowanie twarzy a dążenie do podnoszenia poczucia wartości jako dwie kulturowe postaci dobrego "ja"; Spór Heine vs. Sedikides; "Amae". Czy klucz do zagadki japońskiej psyche?; Konformizm a kultura indywidualistyczna i kolektywistyczna; Kultura wysokiego i niskiego kontekstu, czyli komunikacja pośrednia i bezpośrednia; Protestancka ideologia relacyjna. Komunikowanie się w pracy i w życiu prywatnym; Komunikacja nie wprost w relacjach międzykulturowych (inter); Asertywność i grzeczność jako style bycia i komunikowania interpersonalnego; Podsumowanie.
Zawiera: Rozdział 7. Od przetrwania do dobrostanu. Problematyka szczęścia w życiu jednostki i społeczeństwa; Od filozofii hedonizmu i eudajmonizmu do psychologii empirycznej dobrostanu uprawianej pod tymi nazwami; Komponenty i pomiar dobrostanu; Skale pomiarowe dobrostanu w ramach podejścia hedonistycznego; Pomiar jakości życia w podejściu eudajmonistycznym; Szczęśliwy człowiek. Determinanty dobrostanu jednostkowego; Młodzi, piękni i bogaci; Cechy osobowości a dobrostan; Bliskie związki a dobrostan; Religia i religijność; Zaufanie i kapitał społeczny; Szczęśliwy człowiek - podsumowanie; Szczęśliwe kraje i determinanty dobrostanu na poziomie makro; Światowa mapa dobrostanu i jego uwarunkowania; Dobrobyt materialny społeczeństw a ich dobrostan psychiczny; Stałość dobrostanu na poziomie kraju w perspektywie historycznej; Od r = 0,70 na poziomie kulturowym do r = 0,10 na poziomie jednostkowym: różnice w stopniu materializacji dobrostanu społeczeństw i osób; Religijność, wolność i wymiary kulturowe dobrostanu; Zaufanie i kapitał społeczny a cynizm. Komunizm jako źródło nieszczęścia; Zadowolenie Polaków z życia własnego oraz z sytuacji kraju w perspektywie historycznej i współczesnej.
Zawiera: Rozdział 8. Epistemologia kulturowa I. Atrybucje przyczynowe, światopoglądy i aksjomaty społeczne; profesjonalny naukowiec a amator. Wyjaśnianie naukowe a psychologia atrybucji przyczynowych; Czy potoczne myślenie przyczynowe przypomina logikę wyjaśnień naukowych?; Świat tradycjonalistyczny - nowoczesny - ponowoczesny w światopoglądzie i dyskursie; Aksjomaty społeczne. Przekonania o prawidłowościach rządzących światem; Aksjomaty społeczne - międzykulturowy projekt badawczy Bonda-Leunga; Aksjomaty społeczne - poziom jednostkowy. Pięć wymiarów przekonań; Indywidualne korelaty i konsekwencje aksjomatów społecznych; Cyniczne widzenie świata społecznego w Polsce. Okresy komunizmu i postkomunistycznej transformacji; Badania nad cynizmem w perspektywie historycznej. Stosunki polsko-rosyjskie; Cynizm i jego szczególne konsekwencje w kulturze polskiej. Czarny humor, sarkazm i kabaret polityczny; Podsumowanie.
Zawiera: Rozdział 9. Epistemologia kulturowa II. Logika i myślenie analityczne oraz myślenie holistyczne; Kultura myślenia - filozoficzne podstawy stylów poznawczych; Myślenie "prelogiczne" i "prawo partycypacji"; Filozoficzne podstawy myślenia w kulturze Dalekiego Wschodu ; Konsekwencje różnic epistemologicznych między cywilizacjami Wschodu i Zachodu; Wnioskowanie logiczne i wrażliwość na sprzeczność; Dysonans poznawczy - klasyka psychologii...euroamerykańskiej; Zasady klasyfikacji i rola kontekstu; Przyczynowość w świecie fizykalnym oraz ludzkim; Znaczenie kontekstu w percepcji i pamięci; Język a poznanie; Kulturowe ramy nauczania i uczenia się; Epistemologia kulturowa, style myślenia i problem inteligencji.
Zawiera: Rozdział 10. Ramy zachowań społecznych w kulturze polskiej. Od makropsychologii międzykulturowej do psychologii indygenicznej; Zarys założeń teoretycznych psychologii indygenicznej; Skąd i jak ukształtował się psychologiczny profil polskiej kultury. Geneza jako historia; Kulturotwórcza rola katolicyzmu w genezie polskiej mentalności; Rodzinocentryczny styl życia i deficyt instytucji społeczno-państwowych; Trzysta lat zagrożeń, utraty, odzyskiwania i niepewnej suwerenności; Kwestionariusz Wartości i Skryptów Kulturowych i metodyka badań posługujących się nim; Metodyka badań nad wartościami kulturowymi: aspekt realny i idealny; Psychologiczne wymiary kultury polskiej. Wyniki badań; Humanizm-materializm jako trzonowy wymiar; Humanizm a inne psychologiczne wymiary kultury; Czterowymiarowy profil polskiej kultury i porównania międzykulturowe; Dalsze badania nad czterowymiarową strukturą wartości w kontekście międzykulturowym; Swoi i obcy. Konsekwencje orientacji humanistycznej dla stosunków międzygrupowych; Humanizm czy personalizm? - Podsumowanie 20 lat badań nad humanizmem jako rdzennym wymiarem kultury polskiej; Inni autorzy o innych charakterystykach psychologicznych polskiej kultury; Skrypty afektywne według Wierzbickiej; Kultura narzekania według Wojciszke; Zakończenie. Polska kultura w Unii Europejskiej.
Zawiera: Rozdział 11. Natura a kultura. Dobór płciowy, miłość i kultura rodzaju; Psychologia ewolucyjna. Założenia i wyniki badań nad preferencjami i doborem płciowym; Badania empiryczne weryfikujące koncepcje psychologii ewolucyjnej w zakresie atrakcyjności fizycznej i doboru partnerów; Socjobiologiczny uniwersalizm a różnice kulturowe w pozyskiwaniu partnerów seksualnych; Ocena i krytyka koncepcji psychologii ewolucyjnej w zakresie relacji; Miłość; Czy w socjobiologii jest miejsce na miłość romantyczną? Badania nad romantycznym przywiązaniem w projekcie ISDP; Teorie miłości w psychologii społecznej i ich kulturowa walidacja; Co to jest miłość romantyczna i czy jest ona zjawiskiem uniwersalnym?; Kultura i tożsamość rodzaju; Nacechowanie płciowe ról społeczno-zawodowych, polaryzacja i tożsamość rodzaju; Kultura rodzaju i polska kobiecość kulturowa. Dzisiejszy stan wiedzy i problemy na przyszłość.
Zawiera: Rozdział 12. Psychologia kulturowa relacji wewnątrz- i międzygrupowych. Tożsamość oraz reprezentacje innych; Tożsamość społeczna; Krytyka teorii tożsamości społecznej - perspektywa wewnętrzna; Tożsamość osobista i społeczna - teoria Marii Jarymowicz; Teoria tożsamości społecznej z perspektywy psychologii kulturowej; Tożsamość kulturowa; Tożsamość kulturowa w teorii opanowywania trwogi; Przynależność etniczna, skrypty kulturowe i ich aprecjacja; Tożsamość kulturowa przełączana, czyli podwójne funkcjonowanie poznawcze u osób dwukulturowych; Tożsamość kulturowa (religijna) a stosunek wobec odmienności (tolerancja); Podsumowanie; Stereotypy; Definicje. Koncepcja pojęciowa stereotypu; Geneza; Pomiar; Funkcje i konsekwencje; Oddziaływania. Co robić, jak modyfikować stereotypy?; Podsumowanie.
Zawiera: Rozdział 13. Psychologia akulturacji; Typy grup podlegających akulturacji; Polskie doświadczenia wychodźstwa oraz początki badań nad emigracją; Polska: społeczeństwo tworzące naród emigrantów?; Emigracja zarobkowa i początki prac badawczych nad akulturacją; A-B-C akulturacji oraz koncepcje szoku i stresu; Model teoretyczny Johna Berry'ego; Cztery warianty polityki i struktury społeczeństwa w zakresie relacji swoi - obcy i problematyka wielokulturowości; Badania nad ideologią i postawami wobec wielokulturowości; Strategie akulturacyjne jednostek; Empiryczna weryfikacja modelu Berry'ego; Główne rezultaty empiryczne w ramach modelu Berry'ego i ich krytyczna analiza; Najnowsze prace w ramach modelu Berry'ego: projekt International Comparative Study of Ethnocultural Youth; Integracja rozumiana i badana na pięć sposobów w kierunku kulturowego modelu akulturacji; Kulturowa psychologia akulturacji; Badania w ramach kulturowego modelu akulturacji; Czy migracje zagraniczne powodują zmianę osobowości; Uwagi końcowe.
Zawiera: Rozdział 14. Stosowana psychologia międzykulturowa: Założenia i realizacje treningów kompetencji i komunikacji międzykulturowej (we współpracy z Anną M. Chodynicką); Od etnocentryzmu do etnorelatywizmu, czyli rozwojowy model wrażliwości międzykulturowej M. Bennetta; Stadium etnocentryzmu; Etnorelatywizm; Trening interpersonalny, czyli ćwiczenia w nabywaniu kultury amerykańskiej; Kontekst kulturowy treningu interpersonalnego (ecounter groups) i rozwoju osobistego; Krytyczne spojrzenie na treningi interpersonalne; Szkolenia i treningi kompetencji międzykulturowych; Szkolenia a treningi. Co jest przedmiotem nabywania kompetencji kulturowych? Trening kompetencji kulturowych; Teoria i praktyka standardów kulturowych A. Thomasa dla celów szkoleń międzykulturowych; Gry stymulacyjne; Trzy etapy treningu kompetencji i komunikacji kulturowej według D. Pinto; Treningi i szkolenia międzykulturowe w Polsce; Szkolenie dla repatriantów z Kazachstanu; Treningi międzykulturowe dla studentów. Szkolenia polsko-francuskie; Szkolenia dla przedsiębiorstw; Festiwale wielokulturowe: Nabywanie doświadczenia i wrażliwości na ubogacającą odmienność innych w Kanadzie; Warszawski Tydzień Wielokulturowy - Łączyć ucząc i bawiąc; Przyszłość ruchu na rzecz świadomości, wrażliwości i edukacji wielokulturowej w Polsce. Zadania psychologów międzykulturowych; Słowo końcowe.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej